Вести

,

Завршен јубиларни семинар ПР дани 2018 ,,ПРепознај ПРомене”

На Факултету политичких наука одржан је и последњи дан јубиларног семинара ПР дани 2018 на тему „ПРепознај ПРомене“, у организацији ПР тима Факултета политичких наука.

Трећи дан семинара отворио је Крешимир Мацан, посебни саветник премијера Владе Републике Хрватске за стратешко комуницирање, који је говорио о томе шта заправо раде политички саветници на Балкану. Крешимир Мацан предочио је да је најважнији алат једног саветника – истраживање, како би се на основу њега и ставова јавног мњења разрађивали даљи планови и програми. ,,Посматрајте кампање као рат. Да ли бисте отишли у рат без извиђања? Основна грешка политичара јесте то што мисле да могу да победе без истраживаља на изборима”, истакао је Мацан. Он је даље објаснио да некад постоје штете и кризе које су непоправљиве и да не постоји чаробни штапић и магија, као што многи сматрају, који би решили све проблеме клијента преко ноћи. ,,Када се одиграва финална битка, ту смо ми да помогнемо, али имајте на уму да не можете да контролишете све ствари”, закључио је Крешимир Мацан.

Биљана Степановић, уредница Нове економије и директорка Business Info Group учесницима је говорила на тему глобалног феномена – фејк њуза. Она сматра да је фејк њуз оксиморон и да се информације односно вести тако могу називати једино уколико су истините. „У данашњем времену налазимо се у шуми информација и потребан су известан интелектуални напор и знање да се схвати који је извор кредибилан. Медији се често обраћају циљној публици која нема капацитета да разлучи лажне од истинитих вести“, упозорила је Степановићева. Према њеним речима ПР и новинарство су комплементарне професије, где ПР служи како би истицао добре стране и успехе политичара и компанија, док су новинари ти који треба да критикују и пласирају истину.

Након инспиративног предавања новинарке Биљане Степановић, учесници семинара имали су прилику да се опробају у наградној игри и освоје вредне ваучере наших пријатеља агенције Balkan fun, ресторана Фернинанд кнедле, Комбанк дворане, интерактивне онлајн академије Кампстер и FitPass-a.

Последње предавање у оквиру овогодишњег семинара одржала је Ана Мирковић, извршна директорка Института за дигиталне комуникације.

„Док се успешно комуницирање учи, способност да комуницирамо је нешто са чиме се рађамо“, нагласила је Ана Мирковић. Она је предочила да је дигитална комуникација иста као и обична, само што је далеко бржа и додала да промене у дигиталном свету мењају нашу перцепцију и физиологију нервног система. „У дигиталној комуникацији дата нам је могућност да имамо сопствену платформу путем које шаљемо поруке, као и сопствени медији на коме промовишемо своје жеље и вредности“, објаснила је Ана Мирковић и подсетила је да иако смо најактивнији на друштвеним мрежама, постоје и други дигитални медији који пружају велики број могућности у комуницирању.

На крају семинара одржана је додела сертификата и завршни коктелом за све учеснике, на коме су присуствовали и бројни алумнисти ПР тима, који су у претходних девет година организовали ову конференцију и који су залужни за њен развој.

Овогодишњи пријатељи семинара ПР дани били су компанија Књаз Милош, Мој киоск штампа, ресторан Дунавска тераса, Ненсико пецива, Нескафа, Медењаки, месечник Нова економија и Нектар.