Вести

Промоција специјалног издања магазина „The Economist – Свет у 2019.”

Промоција специјалног издања магазина „The Economist – Свет у 2019.” на српском језику у сарадњи са издавачком кућом Color Press Group одржана је осми пут заредом на Факултету политичких наука. На представљању су учествовали декан Факултета проф. др Драган Р. Симић, председник Color Press Group-е Роберт Чобан, главни уредник српског издања магазина The Economist Жикица Милошевић, спољнополитички коментатор дневног листа „Политика” Бошко Јакшић и спољнополитички колумниста недељника „Нови магазин“ Момчило Пантелић.

Присутнима се први обратио Жикица Милошевић. „Време у коме живимо је занимљиво на неки первезан начин. Реч године је токсично“, изјавио је Милошевић. Он је додао да је ово време у коме људи слушају једино себе, а не друге и да је управо због тога идентитет највећи проблем савременог друштва.

Реч је затим добио Роберт Чобан. ,,На примеру Шау Ладена, Јевреја рођеног у Београду, видимо да технологија која нас отуђује може бити изузетно корисна, нарочито за новинарство“, указао је Чобан. Он се осврнуо и на графикон европског БДП-а приказаног у часопису, у коме успех Ирске, земље јаке католичке традиције, руши предрасуде о томе да је економско благостање једино могуће у протестантским срединама.

„Ми никако нећемо избећи трендове са којима је Европа данас суочена – од кризе јавног дуга, преко мигрантске кризе до тзв. кризе политике, која се води између либералних и илибералних режима“, нагласио је Бошко Јакшић. Он је још додао да илиберални лидери поентирају на одбрани хришћанских вредности, а онда злоупотребљавају власт како би оспорили демократију, либерализам и секуларну државу.

Прилику да изнесе своје погледе имао је и Момчило Пантелић. „ Данас одлучује не само пет великих сила, већ свака држава за себе. Данас само кризе нису кризе“, објаснио је Пантелић. Он је истакао да ситуација у Европској унији данас подсећа на ону пред распад СФРЈ, указавши на то да ЕУ недостају одлуке о заједништву.

Декан Факултета проф. др Драган Р. Симић представио је слику ситуације из академског угла. „Најтежи могући посао у стратешким студијама јесте предикција будућности“, оценио је декан Симић. Професор је подвукао да магазин The Economist успева да у текстовима који се налазе на свега једној страници каже много важних ствари, међу којима је једна од главних за 2019. годину – да данашња Америкa  односно њен председник показује свету оно што му никако не треба – непредвидивост.

 

Related Posts