Вести

Одржано предавање „Разговарајмо о политичком маркетингу“

Гост Факултету политичких наука био је  економиста, новинар и редитељ Растко Шејић, који је одржао предавање на тему „Разговарајмо о политичком маркетингу“, која обухвата „активистички политички маркетинг“ деведесетих година.

Господин Шејић студентима је објаснио функционисање маркетинга кроз примере удружења „Шта хоћеш“, чији је оснивач, кроз примере студентских протеста ’96. и ’97. године и кроз пример омладинског покрета „Отпор!“.

„У оквиру протеста ’96. и ’97. године, водио сам креативну производњу кроз коју смо произвели више од два и по милиона различитих промотивних материјала, који су обухватали летке, налепнице и постере“, истакао је Шејић. Он је указао да је заједно са чланови свог тима успео да направи значајну ствар, али да од тога нису очекивали чудо. Према његовим речима, протести деведесетих су једини успели протести на овим просторима до сада. Растко Шејића истакао је да моментом победе сматра тренутак када се његов слоган „Београд је свет“ нашао на телевизији CNN. „Када је постављен на чело студентског протеста, те вечери се појавио на телевизији CNN. То се није догодило зато што су они то испоштовали, већ зато што је то слика коју владајућа елита у том тренутку није могла да прескочи“, рекао је аутор слогана.

„Отпор!“  је био омладински покрет у Србији који је изазвао демонстрације. Према Шејићевим речима неки од страних медија проценили су да је студентски летак који се нашао на протестима један од најплаћенијих летака у историји. Ова активност била је лоцирана на Београд, али је све више људи широм Србије почело да усваја идеју „Отпора!“. „Захваљујући забрани изложбе „Како се ти зовеш?”, било је могуће направити шаблоне за песнице које су симбол овог покрета“, нагласио је Шејић.

Растко Шејић објаснио је да је идеја прве феминистичке кампање у Србији под називом „Твој глас, глас разлике!“ из 2001. године била побољшање женских политичких права и додао да је то била коалиција свих женских организација. Он је рекао да је за њега то било потпуно ново и занимљиво искуство и другачији начин политичког и међусобног организовања.

Као пример навео је и кампању „Чини добро“, која је настала под утицајем летаргије која је у народу владала, а циљ је био повећање емпатије. Он је објаснио да је сама кампања заправо била реклама за волонтирање и додао да је почела као мала локална кампања, затим јкао београдска кампања, да би касније била предвиђена за националну кампању.

Предавање је организовао Европски студентски форум у оквиру низа панел-дискусија под називом „Разговарајмо о“ које се одржавају током марта.

 

 

 

Related Posts