Вести

Затворена конференција ПР дани 2017

Трећи дан семинара ПР дани отворио је традиционални предавач Крешимир Мацан, директор ПР агенције „Мањгура“, у  оквиру свог предавања: „Проблеми у креирању политичких кампања: како веровати истраживањима јавног мњења након Трампа  и Брегзита?” На почетку свог излагања објаснио је основне области којима се његова агенција бави, а то су: кризно комуницирање, онлајн  ПР, политика и избори.

“У кампањи је најважније обраћати се људима директно, слати поруку која је једноставна и разумљива свима и остварити комуникацију са публиком”, рекао је Мацан. Он је додао да у пласирању тих порука појава технологије и могућност праћења локације данас представљају прекретницу. Нагласио је значај таргетрирања циљне групе, што сужава простор за трошење новца у кампањи. ”Раније је било неопходно пратити одређени садржај на традиционалним медијима у тачно предвиђено време, док данас постоји много додатних начина да се тај садржај испрати. Управо зато видео садржај који политичке опције пласирају на друштвене мреже представљају центар изборне кампање”, навео је Крешимир Мацан. Он је објаснио да је основна грешка кампање Хилари Клинтон изостанак конкретне поруке циљаним бирачима, те је закључио да новац не може прогурати политичку поруку, ако она није на прави начин позиционирана.

Последње предавање семинара била је уједно и панел дискусија на тему „Кампање и јавно мњење у Србији: да ли улазимо у еру доминантно интернет кампања?“.  Говорници су били професор Факултета политичких наука др Славиша Орловић, посланица Народне скупштине др Дијана Вукомановић, као и новинар и програмски координатор Демостата Зоран Пановић.

Професор Орловић истакао је да се јавни простор проширио и децентрализовао, те да кампање морају бити прилагођене наведеним изменама. „Политичари више немају као једну циљну групу, већ су сада сви постали „кеч ол““ навео је професор. Народна посланица Вукомановић упутила је у значај онлајн кампања које су постале простор отворен за дијалог и коментаре. „Вођење такве врсте промоције не гарантује Вам победу, али одсуство ње вероватно да ће значити губитак на изборима“ закључила је др Вукомановић. Господин Пановић сапштио је да друштвене мреже доводе и до конформизма. „Грађани имају погрешну перцепцију о томе колико су заиста активни. Заправо се све ређе одлучују на поступања у реалном времену и простору, али због лајкова и шерова сматрају себе врло активистички настројеним“ објаснио је Пановић.

Семинар је успешно окончан доделом сертификата учесницима и завршним коктелом за све учеснике.

DSC_1015 DSC_0943 DSC_1000 DSC_0939 DSC_0913 DSC_0854 DSC_0845 DSC_0793 DSC_0785 DSC_0782 DSC_0656

Related Posts