Вести

Свечано отворен семинар „ПР дани 2019 – Интернет (р)еволуција”

Традиционални, једанаести по реду семинар ПР дани 2019, ове године на тему „Интернет (р)еволуција“, свечано је отворен на Факултету политичких наука Универзитета у Београду. Отварање су својим присуством уприличили декан Факултета политичких наука проф. др Драган Р. Симић, продекан за студије другог и трећег степена проф. др  Веселин Кљајић и координаторка за односе са јавношћу ФПН-а Дијана Јустић.

У име ПР тима Факултета политичких наука, присутнима је пожелела добродошлицу координаторка тима Дијана Јустић, која је истакла да су ПР дани семинар који је за ових десет година угостио преко 150 најбољих ПР и маркетиншких стручњака из земље и региона, али и семинар којем је до сада поверење указало преко 1500 учесница и учесника. „Студенти Факултета политичких наука имају срећу да им ова институција, поред сјајног формалног образовања, нуди слободу и ресурсе да своје идеје спроведу у дело и покажу свој квалитет и иновативност. Посебну захвалност дугујемо декану Факултета политичких наука професору др Драгану Р. Симићу, који је препознао значај ПР тима и континуирано подржава наш рад. Идеја увек има, али је веома важно што постоји неко ко за њих има слуха и ко је спреман да помогне”, нагласила је Јустићева. Она је додала да је задатак ПР тима да сачува добар глас и квалитет ПР дана, али и да убудуће буде препознатљив као семинар на ком се учи на један оригиналан и забаван начин.

Када је у питању овогодишња тема семинара, координаторка је истакла да свака револуција са собом доноси велике промене, али да се поставља питање колике и какве промене доноси баш Интернет (р)еволуција. У којој мери нам је ова револуција допринела, а у којој одмогла, колико смо еволуирали од прошлог века па све до данашњег дана и колико нам се начин живота, рада и комуницирања променио покушаће да се одгонетне у наредна два дана.

У име Факултета политичких наука, декан Факултета политичких наука проф. др Драган Р. Симић поздравио је учеснице и учеснике семинара истакавши да ПР тим из године у годину представља светло лице Факултета. Професор др Симић захвалио се чланицама и члановима ПР службе који на прави начин показују како се један сегмент рада може све више унапређивати и развијати. „Оно што се медијски не пропрати, као да се није ни догодило, с тога је овакав вид комуницирања изузетно важан и користан. Новинарство већ дуго година представља најатрактивнији позив за студенте јер они кроз овај смер уче како да семантички институционализују своје мисли“, нагласио је проф. др Симић.

Оснивач ПР службе на Факултету политичких наука и продекан за студије другог и трећег степена проф. др Веселин Кљајић наговестио је да ће у септембру 2019. године бити 20 година од оснивања ПР службе ФПН-а која је током свих ових година добила многе битке, понеки рат и да се велики број студенаткиња и студената данас налази на важним позицијама у држави. „Поносан сам што је ПР тим израстао у професионалну институцију, али и у један од најквалитетнијих брендова које Факултет политичких наука има. Овај правац је 90-их година био у самим зачецима, а ми данас заправо живимо ПР. Двадесет и први век је век storytelling-а и ПР је поред дигиталног цунамија успео да се избори за своје место“, објаснио је професор Кљајић.

Након завршетка свечаног отварања уследило је предавање о томе да ли је дигитализација убила ПР, на које је говорила генерална директорка агенције „Represent Communications“ Тамара Јокановић. „У данашњем свету трендови се брзо мењају и потребно је непрестано учење и усавршавање. Људи који се не прилагоде испадају из игре. То је суров свет“, оценила је Тамара Јокановић. Она је истакла да се не може рећи да је дигитализација убила ПР, али га јесте преокренула и усмерила. „Морамо да идемо у корак са дигитализацијом, а код нас у Србији је она тек у повоју. Потрошачке навике нису као у западним земљама. ТВ и штампа су и даље доминантни извори информисања“, закључила је Јокановић.

На панел-дискусији о комуникацији startup-ова у свету корпорација говорили су координатор Startup Centra на Економском факултету у Београду Ненад Стајић и оснивач Shootset стартапа Михајло Петров. Стајић је објаснио разлику између стартап и корпорацијског пословања рекавши да су стартап послови врло ризични и несигурни, те зато погодни за људе који поседују предузетнички дух, за разлику од рада у великим корпорацијама у којима су запослени као шрафови у систему. „До краха стартап бизниса долази најпре због опадања мотивације у тиму услед неплаћеног рада, затим због недовољне вере у производ и страха од тржишта”, истакао је Стајић. Према речима оснивача Shootset-а Михајла Петрова веома је важно да млади људи приликом покретања пословања  разговарају о својим идејама и на тај начин предупреде потенцијалне проблеме који се могу појавити у развоју производа. „Поред саме идеје, која и не мора бити толико иновативна, пажљиво изабран тим је најбитнија ствар при оснивању стартапа и то је оно на шта инвеститори обраћају највише пажње када одлучују да улажу у пројекат”, нагласио је Петров.

Предавање на тему „Аутоматизација и професије будућности“ било је треће предавање првог дана семинара ПР дани 2019, које су одржали оснивач агенције SIMPLIFY Consulting Иван Прибићевић и оснивач пројекта Mojafirma.rs Иван Минић. Они су студентима приближили значај развоја информационих технологија, као неизоставног дела будућности, истакавши да је данас комерцијално добра одлука бавити се технологијом. „Образовање није нешто на чему се учење завршава, већ од њега потиче практичан рад и управо је ту прилика да направите разлику у области којом се бавите“, појаснио је Минић. Да формално школовање није пресудно за успешну каријеру, истакао је и Прибићевић, објаснивши да је доза упорности изузетно важна, што и сам факултет доказује, али да су поред њега прилагодљивост и адаптивност пресудна ствар при запошљавању.

Четврто и последње предавање отворила је Senior PR менаџерка агенције Right Драгана Тодоровић, истакавши да је најважнији посао ПР-а да добро познаје тржиште, али и да прати своју конкуренцију. „Многи људи изједначавају маркетинг и ПР, они имају додирне тачке али никако нису исто. Маркетинг истражује и прати потребе тржишта, бави се промоцијом, продајом и дистрибуцијом производа. ПР, међутим, има шири концепт у чијој основи је да подстакне јавно мњење да боље разуме производ, бренд или нечију услугу“, истакла је Драгана Тодоровић. Гост изненађења била је инфлуенсерка и новинарка Нела Бунчић, која је говорила о томе како је „постала инфлуенсер“ и како то изгледа бити инфлуенсер. Нела је нагласила да је најважније да људи на Инстаграму буду искрени у томе што раде, јер се на тај начин најбоље повезују са публиком – што је и суштина друштвених мрежа. „Трудим се да садржаји које пласирам буду безбедни, јер је суштина онога чиме се баве инфлуенсери ипак да некога едукују, а не само да рекламирају“, закључила је Нела Бунчић, на друштвеној мрежи Инстаграм позната као @yugoslovenka_.

Генерални спонзор семинара “PR Days 2019” је компанија Вода Врњци.

Пријатељи првог дана семинара били су  Дунавска тераса, Nensico, Jacobs кафа, посластичарница Пеливан, JUMBO грицкалице, часопис Недељник и магазин Национална географија.

Семинар је организовао ПР тим Факултета политичких наука.

Related Posts