Вести

Завршен семинар „ПР дани 2019 – Интернет (р)еволуција”

На првом предавању другог дана семинара „ПР дани 2019 – Интернет (р)еволуција“ тандем из агенције CTA комуникације из Хрватске говорио је о томе како се суочио са изазовима дигитализације и на који ју је победио. Петар Танта предочио је важност садржаја за стварање успешне кампање. „Интернет није појео ПР, само му је дао ново значење и неки други канал“, рекао је директор агенције CTA комуникације Танта. Његов пословни партнер Гордан Турковић указао је да је за добру промоцију важно користити све врсте медија како би се обухватили људи различитих старосних доба. „Од изузетног је значаја константно комуницирати и обавештавати публику о својим поступцима“, нагласио је Турковић.

Предавање на тему „ПР и дигиталне комуникација у култури: како комуницира Laguna?“ одржали су ПР менаџерка Тања Љубисављевић Вучковић и представник сектора за дигитални маркетинг издавачке куће Laguna Иван Дабетић. Тања Љубисављевић Вучковић истакла је да се издавачка кућа у којој ради труди да искористи све ресурсе које имају и да су на тај начин развили статус утицајног медија и додала да је врло тешко да у овом послу успете да се никоме не замерите. Иван Дабетић објаснио је да су се они на друштвеним мрежама појавили баш зато што су људи престали да читају, а преко интернета су пронашли иновативне начине куповине и читања књига. „На тај начин успели смо да подстакнемо и заинтересујемо људе да се књиге поново нађу у њиховим рукама. Читање је суштина свих нас и битно је стећи навику у читању јер се на тај начин неприметно образујемо“, закључила је Љубисављевић Вучковић.

На завршном панелу овогодишњег семинара „ПР дани 2019“ под називом „Медијска писменост: препознај лажну вест“ учествовали су  културолог и стручњак за медије Маја Вукадиновић, генерална директорка Business Info Group Биљана Степановић, новинарка КРИК-а и уредница на пројекту „Раскрикавање” Весна Радојевић и глумац Атељеа 212 Тихомир Станић.

На питање „Колико пратите медије?“, Биљана Степановић одговорила је да прати вести на сваких пола сата и то већег броја медија, осим оних које не жели да узима у руке. Весна Радојевић додала је да веома често прати вести преко Инстаграма и Твитера, укључујући и све таблоиде. Глумац Тихомир Станић рекао је да је раније читао велики број медија у којима је могао да пронађе одломке из награђених романа и позоришне критике, а да се данас фонд медија у којима се информише свео на „Политику“, „Време“ и „Нин“. Маја Вукадиновић казала је да млади не знају шта представља медијска писменост, а да је она заправо способност критичког и аналитичког схватања медијског садржаја.

Наредно питање односило се на то да ли извештавање медија пресудно утиче на формирање ставова грађана. Биљана Степановић  рекла је да нам медији убацују у главу шта ми треба да мислимо, а према последњем истраживању 33 одсто грађана верује свему што чује на јавном сервису. „Лажне вести се и креирају искључиво ради манипулације – да не видите оно што би требало да видите, а суштина је да вам се нешто прода“, изнела је Биљана Степановић. Она је додала да је циљ лажних вести да људи потпуно отупе.

„Тек сада смо почели да анализирао колико постоји лажних вести. У медијским кућама важнији су маркетниг директори него главни уредници“, указала је Весна Радојевић. Она је оценила да медији својим наметањем тема и избором саговорника, формирају ставове јавног мњења. „Кредибилитет медијима даје историја доброг пословања – нема лагања и изгубљених судских процеса“, навела је Радојевић. „Раскринкавање лажних вести се решава упоређивањем информација из више извора и пре свега здравом логиком“, рекла је Весна Радојевић. Она је додала да је тема о којој се недовољно говори живот обичног човека и да је обичан човек цензурисан.

Глумац Тихомир Станић осврнуо се на своја искуства када је у питању извештавање медија из периода снимања филма „Турнеја“ и представе „Дон Кихот“ у Крушевцу, када је био у ситуацији да уредници појединих дневних новина препричавају догађаје на сцени као да су се стварно догодиле. „Медији највише служе скретању пажње са важних догађаја. Током 90-их година медији су романтизовали криминалце“, рекао је глумац Тихомир Станић. Он је додао да је захваљујући интернету лакше проверити пласиране информације. „Истина је најјаче оружје, онај ко је има непобедив је. Истина кад-тад исплива и истера ствари на чистину“, закључио је Станић.

У закључку панела, панелисти су се осврнули на предлог решења за бољу медијску писменост младих и истакли да држава треба да престане са произовдњом лажних вести, а да институције треба да почну више да се баве тим проблемом. Панелисти су предложили да у школе треба увести финансијску и медијску писменост.

Генерални спонзор семинара “PR Days 2019” је компанија Вода Врњци.

Пријатељи другог дана семинара били су Дунавска тераса, Nensico, Jacobs кафа, посластичарница Пеливан, JUMBO грицкалице, винарија ЧОКА, енергетско пиће Red Bull,  часопис Оригинал и магазин Нова економија.

Учесницима су уручени поклони: књиге издавачке куће ЛАГУНА, ваучери из посластичарнице Фердинанд кнедле, карте за позоришне представе Југослoвенског драмског позоришта и онлајн курсеви KAMPSTER.

Семинар је организовао ПР тим Факултета политичких наука.


Related Posts