Вести

, ,

Тематска дијалошка платформа ‚‚Дијалог за будућност”

Завршна конференција у оквиру Заједничког регионалног програма ‚‚Дијалог за будућност”, који спроводе факултети политичких наука Универзитета у Београду, Сарајеву и Подгорици одржана је 22. фебруара у организацији пројектног тима Факултета политичких наука Универзитета у Београду. На тематској дијалошкој платформи предстваљени су резултати имплементације пројекта „Медијска и информацијска писменост у Југоисточној Европи у функцији развоја критичког мишљења и заговарања младих“.

Дијалошку платофрму отворила је Франсоаз Жакоб, стална координаторка Уједињених нација у Републици Србији, чији говор преносимо у целости.

‚‚Драги представници Универзитета у Београду, Сарајеву и Подгорици, професори, школски библиотекари, студенти, колеге из Уједињених нација, добро дошли, драго ми је што сам данас са вама. Овај догађај реализује се у оквиру Заједничког регионалног програма Уједињених нација ‚‚Дијалог за будућност”, који има за циљ да подстакне дијалог и друштвену кохезију у, и између ове три државе. Овај програм представља јединствени простор за конструктивни дијалог, прекограничну сарадњу и промоцију културне разноликости и спроводе га UNESCO, UNICEF и UNDP, у сарадњи са другим организацијама, а финансира их УН-ов Фонд за изградњу мира.

Када је програм „Дијалог за будућност“ започет, нисмо ни слутили да ће се наша будућност преобликовати много брже и драматичније него што смо икада замишљали. Прошле године смо се суочили са посебно изазовним периодом, и као појединци и као професионалци. Пандемија вируса Covid-19 наметнула је забране, мере ограничења кретања и затварања школа широм земље. Продубила је неједнакости и поделе, посебно међу осетљивим групама, децом и ученицима. Док су медицински стручњаци улагали огромне напоре да сузбију ширење вируса, наставници су се трудили да спрече генерацијску катастрофу у образовању и били су приморани да се брзо и без припреме прилагоде новим начинима преношења знања. Упркос свим изазовима, техничким ограничењима и ограниченим образовним финансијским ресурсима, видели смо сјајне примере креативности и иновативности наставника у изградњи отпорнијег и сигурнијег образовања за све.

У протеклих годину дана, такође, видели смо како утицај друштвених медија експоненцијално расте, утичући и на процесе размишљања и понашања људи, пропагирање личнг мишљења, а не научних чињеница. Видели смо како се медији користе за ширење лажних информација, односно, ширење дезинформација, подстицање поларизације, ксенофобне мржње, чак и преко граница, као и de facto подривање интелигентних демократија. И док су се наши млади суочавали са тешким изазовима у образовању, такође су очајнички желели да одрже важне друштвене везе, што је у многим случајевима значило више интеракција на мрежи.

Наравно, Уједињене нације су активно подржале употребу друштвених мрежа и платформи за зближавање и подршку младима, неговање истине и конструктивног дијалога, али такође смо врло свесни дапостоји повећан ризик од тамне стране дигиталне ере.

Дакле, Covid-19 је овај програм учинио још важнијим. Критичко размишљање је, такође, постало изузетно битно – одвојити битне од небитних информација, праве од лажних вести.

„Дијалог за будућност“ препознаје важну улогу коју стручна лица у образовању имају – да воде промену ка друштвеној кохезији, инклузији и одрживом развоју. То је оно што ја називам вашом снагом ЈАЧАЊА СВОГ УТИЦАЈА.

И на крају желим да се дотакнем питања које је мени изузетно важно, а то је агенда УН-а “Leave no one behind“ – да нико не буде изостављен– док радимо све ове ствари на универзитетима широм региона, на који начин можемо да појачамо поруку и допремо до свих оних младих људи који немају прилику да похађају универзитет? Како да програм допре до свих?

Позивам вас да активно учествујете у дискусији и верујем да ће позитивни исходи данашњих дискусија допринети даљем унапређењу образовног сектора и изградњи поверења у региону.”

#DijalogZaBuducnost #DialogueforFuture #FPNUNSA #FPNUNBG #FPNUNCG

Related Posts