Вести

Завршен семинар ,,ПР дани 2023: Изван оквира“

Прво предавање другог дана семинара на тему “Fake no more” одржала је главна и одговорна уредница медија Истиномер, Милена Поповић. Она је указала на рад медија Истиномер који се бави проверавањем истинитости, доследности и испуњености обећања политичких актера. „Дезинформације се налазе у свему што је јавни простор и као такве имају негативан утицај на јавност. Борба против дезинформација постоји од када постоји и комуникација, међутим, утицај друштвених мрежа и брзина ширења садржаја снажно повећава видљивост лажних информација“, објаснила је новинарка. Она је подсетила публику да не постоји адекватан превод речи “factchecker”, али да је појам провера чињеница најближи овом термину. Према њеним речима, све истраживачке редакције у обавези су да имају тимове људи који проверавају истинитост чињеница. „Термин дезинформације постао је сувише узак како бисмо објаснили све оно са чиме се сусрећемо у јавном простору, а има за циљ да обмане оног који то чита. У нашој организацији увели смо појам манипулације који представља сав садржај који је креиран са јасном намером да превари јавност, а један од најзаступљенијих примера јесу злонамерне информације“, закључила је Милена Поповић.

„AI: замена или допуна креативности?“ била је тема другог предавања на којем су говорили оснивач и генерални директор VR-ALL-ART Витомир Јевремовић и ICT product manager у А1 Иван Дабетић.

Витомир Јевремовић појаснио је улогу вештачке интелигенције и њеног напретка у савременом друштву, важност  Ai и NFT технологије, као и њен утицај на смањење капацитета потребне радне снаге. Он је упозорио на ризике које доноси технолошки напредак, као и на важност разликовања реалног и виртуелног света. „Кроз неколико година нећемо бити у могућности да разликујемо шта је на интернету произвео човек, а шта Ai. Дигитални идентитети постаће оно што се највише цени, а њиховој употреби неће бити граница“, оценио је  Витомир Јевремовић.

Иван Дабетић упознао је публику са својим првим сусретом са Ai технологијом, при чему је боље појаснио шта она представља. Он је указао на временске олакшице у раду које ова технологија доноси, али је издвојио питање њене етичности. „Људи су се често жалили – није фер да нешто за шта им је потребно више дана рада, неко други уз помоћ вештачке интелигенције заврши кроз три минута. Иако јесте корисно, право питање је докле ћемо у будућности ићи са њеним коришћењем и да ли ћемо престати да учимо на традиционалан начин јер све можемо да питамо Chat GPT-a“, нагласио је Иван Дабетић.

На последњем панелу на тему ,,Кризни ПР“ говорили су менаџерка корпоративних комуникација и јавних политика у компанији PepsiCo за тржишта Западног Балкана Ивана Вукић, менаџерка за јавне и корпоративне послове и одрживост у компанији „Књаз Милош“ Милана Петровић и јуниор партнер и бренд директор агенције New Media Team Небојша Мандрапа.

Ивана Вукић дефинисала је кризну ситуацију као моменат који може да има негативне последице по индивидуу, групу или целу заједницу и има негативан сентимент. Она је додала да је битно да се у кризној ситуацији реагује промишљено, да сви у компанији прикупе потребне информације и да буду колегијални. ,,Свима нам је фокус на томе да заштитимо наш имиџ и бизнис и да будемо подршка колегама из других сектора. Кључ за решавање кризе не постоји, некад се десе непредвиђене ствари на које не можете да утичете, али најбитније је да будете проактивни“, истакла је Ивана Вукић.

Милана Петровић нагласила је да је фокус на комуникацији у тиму и да особа задужена за комуникацију мора да користи све ресурсе, јер су најбоље одлуке заједничке одлуке. Она је додала да препреке не постоје, јер је све што радимо у интересу јавности и јавност је упућена у све активности. ,,Најважније је да увек када смо у могућности будемо искрени и да немамо препреке у комуникацији, јер искреност је постулат број један. Репутација је највреднији ресурс и она се често не прокоцка ненамерном грешком, него лошом или нетранспарентном комуникацијом и то је оно што ми као професионалци увек треба да имамо на уму“, закључила је Милана Петровић.

Небојша Мандрапа објаснио је кризне ситуације са којима се суочио као члан ПР тима Новака Ђоковића. Он је рекао да је то велика одговорност, али и част, као и да је некада тешко направити компромис унутар тима у циљу стварања најбоље слике клијената у јавности. ,,Уколико сами медијима не пружите довољно садржаја и информација они ће информације интерпретирати на свој начин. У животу будите храбри, фокусирани и ,,будни” у датом тренутку, имајте јасан циљ како бисте били што успешнији“,  подвукао је Небојша Мандрапа.

Модератор панел дискусије био је доц. др Марко Недељковић са Факултета политичких наука Универзитета у Београду.

Семинар је трајао од 11. до 12. маја 2023. године и окупио преко 120 учесница и учесника.

Овогодишњи пријатељ семинара је Addiko банка, а подршку је пружио и Факултет политичких наука Универзитета у Београду.

Спонзори другог дана семинара били су компанија Књаз Милош, Инста Гранд, Big pizza, PepsiCo, Rapsody travel, Lindex, Mузеј илузија, недељник Време и часопис Национална географија.

Организатор семинара ПР дани је ПР тим Факултета политичких наука Универзитета у Београду.

Related Posts