Вести

Свечано отворен семинар „PR Days 2024: Покрени причу“

Традиционални, тринаести по реду семинар ПР дани, ове године на тему ,,Покрени причу”, свечано је отворен на Факултету политичких наука Универзитета у Београду. Отварање су својим присуством уприличили продекан за развој Факултета политичких наука проф. др Марко Симендић, професор Новинарства и Односа са јавношћу на Факултету политичких наука проф. др Веселин Кљајић и координаторка за односе с јавношћу ФПН-а Дијана Јустић.

У име ПР тима Факултета политичких наука, присутнима је добродошлицу пожелела координаторка односа с јавношћу Факултета политичких наука, Дијана Јустић. Она се захвалила декану и свим професорима који несебично деле своје знање и искуство у мисији да рад чланова ПР тима буде инспирација за будуће чланове академске заједнице у Србији. „Институција у чијим клупама данас седите, 2009. године подржала је покретање једног од најдуговечнијих семинара у својој историји. Да су ПР дани изузетно значајни за студенте, будуће професионалце у области медија, новинарства, ПР-а и маркетинга, брзо су схватили реномирани стручњаци из поменутих бранши, али и пријатељи и партнери који из године у годину семинар чине квалитетнијим“, рекла је Дијана Јустић. Она је подсетила да се у овој години прославља и један важан јубилеј, 25 година од оснивања ПР службе Факултета политичких наука у Београду и додала да је неизмерно захвална свим волонтерима који већ више од две деценије доприносе реализацији активности значајних за Факултет.

Проф. др Марко Симендић навео је да је овај семинар традиционални празник Факултета политичких наука, на коме се разговара о важним, актуелним, савременим, дигиталним темама у вези са односима с јавношћу. Он је додао да овај семинар има посебно место на Факултету, јер у великој мери осликава визију савременог факултета окренутог ка дигиталним трендовима и повезује науку са праксом. „Учесници овог семинара имају прилику да чују најактуелније ствари, које се не тичу само академског аспекта, него и онога што је важно за њихов каријерни развој и запослење. Теме су разноврсне и веома занимљиве од спорта, преко политике, културе и зато сам сигуран да ћете не само уживати у предавањима него и да ће вам то бити један важан део темеља онога што је савремено образовање студента Факултета политичких наука“, објаснио је проф. др Симендић.

Проф. др Веселин Кљајић истакао је да је нарочито поносан што је пре 25 година, у време када је у друштву био присутан изузетан отпор, постојала визија шта ће се догађати у овом веку, веку причања прича. Он је додао да су данас у нестајању садржај и контекст, али такође и стратегије комуникација. „На моју велику радост бавићете се стратегијом комуникација, јер је то оно што ће вас издвојити и позиционирати у будућности међу оне који ће бити лидери. Данашњи свет почива на темама о којима ћете разговарати, пре свега, на вештачкој интелигенцији и њеној употреби у стратешким кампањама, на развијању бренд комуникације, јер све оно што данас живимо и конзумирамо је преко 70% управо ПР“, закључио је проф. др Кљајић.

Прво предавање на тему „Интерне vs. екстерне комуникације“ одржале су консултанткиња и оснивачица платформе TopIC Тијана Бејатовић и директорка за комуникације Нордеус фондације Марија Беслаћ.

Тијана Бејатовић указала је на то да се посао интерног комуникатора данас разликује од тога како је раније изгледао и да више не подразумева само једнострано информисање запослених. Она је додала да комуникација има велику моћ да промени начин како се осећамо, шта мислимо и шта радимо, јако утиче на то какво је наше радно и приватно окружење. „Све што се догађа интерно у компанији рефлектује се и екстерно, утиче и на кандидате за посао, потрошаче, клијенте, подизвођаче, сараднике. Према истраживањима, реч запосленог има 500 пута већу снагу и утицај, него било који позитиван ПР текст, а репутација постоји и развија се невезано од тога да ли управљамо њом или не“, навела је Тијана Бејатовић.

Марија Беслаћ објаснила је да је сврха екстерних комуникација управљање репутацијом код најважнијих кључних јавности и интересних група од којих организација зависи. Она је истакла важност корпоративних вредности и културе, корпоративног идентитета и имиџа, корпоративне репутације, као и корпоративног бренда који заједно сачињавају репутација и идентитет. „Данас у једном дану просечна особа прими информација колико је у претходном веку човек примио за скоро цео живот, хиперстимулација и хиперпродукција нам отежавају да дођемо до некога и постанемо видљиви. Изузетно је важно одредити приоритете у циљним групама и ка њима фокусирати комуникацију, у екстерним комуникацијама то су углавном потрошачи, инвеститори, запослени и кандидати за посао, односно групе које представљају пожељне кандидате“, указала је Марија Беслаћ.

,,Стратешке победе у спорту” била је тема другог предавања на којем су говорили ПР стручњак Марко Николовски и ПР менаџер Кошаркашог клуба Партизан и мушке кошаркашке А репрезентације Србије Иван Ивковић.

Марко Николовски говорио је o томе како између кошарке и фудбала нема превеликих ПР стратешких разлика, јер се ради о спортовима коју су изузетно популарни и привлаче широке народне масе. Он је навео да новинар треба да буде свестан да мора постојати дистинкција професије и навијачких афинитета и да су ПР сервиси само канал преношења информација. ,,Комуникација са клубом је у облику пешчаног сата у средини ког се налази ПР служба, а она посредује између јавности и медија и самог клуба. ПР саопштења клубова представљају бег главних лица од одговорности коју би сносили да се обраћају под својим именом и презименом“, рекао је Николовски.

Иван Ивковић истакао је како у фудбалу и кошарци полазне основе у нашој земљи нису исте, као и очекивања. Он је објаснио како је посао ПР-а у клубу и у репрезентацији комплексан и да се не своди само на играче и тренере, већ и на много ширу мрежу људи. ,,Комуникација у име клуба са навијачима, умногоме зависи од тога којој је групи навијача намењена и шта њоме жели да се постигне. Када је у питању репрезентација Србије, важно је да се схвати одговорност коју та комуникација носи и да не постоји разлика међу репрезентативцима на основу клуба из којег долазе“, указао је Ивковић.

Тема трећег предавања била је „Креативна матрица“ на којој су говорили маркетинг едукатор Вера Стевановић и AI едукатор Милош Стевановић из Лудус академије.

Вера Стевановић је појаснила како функционише дигитални маркинг и истакла неке од његових основа. Она је додала да је за успех неког бизниса неопходно успостављање тачке поверења са брендом и пласирање квалитетног садржаја својој публици. „Наш досадашњи успех постигли смо ослањајући се искључиво на добар и квалитетан садржај. Данас, то поверење у традиционалне методе рекламирања је у великој мери опало, јер једино што допире до људи јесте истинит и пре свега, користан садржај“, оценила је Вера Стевановић.

Милош Стевановић упознао је учеснике семинара са неколико алатки вештачке интелигенције које могу бити од велике користи за студенте. Он је предочио је да је ова врста алатки постала изузетно популарна међу академском заједницом. „Платформе и алатке су, у погледу примене вештачке интелигенције, у великој мери напредовале. Сада их можете користити као агенте који су специјализовани за одређене послове, попут организације, а њихова највећа предност јете то што вам могу уштедети доста времена“, нагласио је Милош Стевановић.

На последњем предавању првог дана на тему „Брендови на ТикТоку: три разлога да не пратиш ниједан тренд“ говорили су Игор Радуловић из Дирекције пројаката и Миља Шијакинић из Креативне дирекције маркетиншке агенције „Жишка“.

Игор Радуловић објаснио је еволуцију агенције од дигиталног до интегрисаног приступа комуникацијама, наглашавајући ТикТок као кључну платформу за иновативне кампање. Он је истакао да приликом стварања кампања користе ТикТок на јединствен начин, креирајући садржај који поспешује интеракцију са публиком. „ТикТок је највећа иновација која се догодила на друштвеним мрежама. Ова платформа се у огромној мери развила, тако да свака ниша проналази своју публику, и представља велику прилику за брендове да се повежу са својом циљном групом “, нагласио је Игор Радуловић.

Миља Шијакинић се осврнула на важност креативности и аутентичности у креирању садржаја, као и на то колико треба бити посвећен одабраној теми. Она је навела да свака кампања мора да крене од увида, али да треба да се пронађе начин како искомуницирати кроз ТикТок. „Најважније је интернетизовати комуникацију, а то је најуспешније када користимо људе који су део интернет културе. Треба да размишљамо као контент-креатори и да се прилагодимо различитим улогама и идентитетима инфлуенсера како бисмо остварили што већи утицај на овој платформи“, закључила је Миља Шијакинић.

Организатор семинара ПР дани је ПР тим Факултета политичких наука Универзитета у Београду.

Овогодишње ПР дан подржао је Факултет политичких наука Универзитета у Београду. Пријатељи семинара су компанија Књаз Милош, InstaGrand, Бамби, Friends&Plants, Домаће кифлице, Fun&Fit Company, Rapsody travel, Mon mignon, Wolt, Вулкан издаваштво, Недељник, Политикин забавник, Музеј илузија, BrainzTV, позориште Театар на брду и Selfie museum.


Related Posts