Вести

,

Одржан први дан јубиларног семинара ПР дани 2018 ,,ПРепознај ПРомене”

На Факултету политичких наука свечано је отворен десети по реду семинар ПР дани 2018 „ПРепознај ПРомене “, у организацији ПР Тима и Факултета политичких наука. На отварању су говорили проф. др Веселин Кљајић, ПР и маркетинг менаџер Сенка Игњатовић и координатор за односе с јавношћу ФПН-а, асистент МА Милан Крстић.

Професор др Веселин Кљајић је поручио да је велика част и  задовољство факултета што је овај семинар постао препознатљив бренд ПР тима и факултета, где је учествовало скоро две хиљаде људи широм региона и целе Европе. ,, Желим вам да наставите са оваквим радом, и да један део снова, део интересовања, део знања и парченце свог живота посветите оном што волите да радите, јер је то кључ успеха”, истакао је професор Кљајић.  ПР и маркетинг менаџер Сенка Игњатовић је указала да се данас од ПР стручњака очекује много, да није довољно осмислити поруку,  већ је потребно на прави начин испричати причу која је занимљива и релевантна и дистрибуирати је правим каналима и медијима. ,,Треба да знате профил онога коме се обраћате, шта је њему важно. Друга, кључна ствар је да верујете у оно што говорите и радите. Честитам вам што сте данас овде. Овакви семинари вас брусе и омогућавају да се усавршите у областима које вас посебно интересују и важни су бар колико и само школовање“, указала је Сенка Игњатовић. Координатор за односе с јавношћу ФПН-а Милан Крстић  је истакао да је ово једини потпуно студентски семинар у области односа ја јавношћу овог калибра на Универзитету, а и вероватно и у региону. ,,Имаћете прилике да чујете врхунске стручњаке који ће поделити са вама информације и савете о овој професији и како схватити ПР данас уопште”, закључио је Милан Крстић.

На првом предавању о томе шта дигитализација доноси свету медија и односа с јавношћу говорио је председник Колор Прес Групе Роберт Чобан. ,,Без обзира у којој сте професији данас, фази или земљи ви морате константно да се усавршавате и да учите. У прошлости је могло да дође стагнације и да се ништа не мења пет година али то данас просто није могуће уколико желите да будете на врху”, оценио је Роберт Чобан. Он је даље објаснио да се те промене константно дешавају због дигитализације, која је овај свет знатно променила у веома кратком периоду и да је због технологије дошло до поделе на стари и нови свет. ,,Мислим да ће доћи до фузије тог старог и новог света, будућност је могућа само уколико су они у синергији. Стари свет без технологије не значи ништа и не може да  узнапредује, а исто тако нови свет  је само празна љуштура без вредности, корпуса и морала који са собом носи стари”, закључио је Чобан.

Професор реторике на Правном факултету Универзитета Унион Дејан А. Милић је причао о судском говору у политичке сврхе у античко доба и то довео у конотацију са ПР-ом. Он је као пример навео Цицеронов говор, указавши на то да, иако је прошло више од две хиљаде година од када је он писан, његове речи су и данас веоме актуелне. Професор сматра да је то зато што се људски ум и памет нису много променили током свих тих година. Он је указао на везу између класичног говорништва и односа са јавношћу, истакавши да је за обе области веома важно да некога убедите у исправност својих поступака. „Сврха ПР-а је да продате робу, идеју, себе! А основно средство односа са јавношћу јесте препорука, да би неко постао познат у својој струци треба да буде препоручен и то својим озбиљним радом. Такође, постоје две врсте аудиторијума, слободан и заробљени. Иако се чини да је критичка публика ваш највећи непријатељ, она, заправо, служи да помогне указујући вам на грешке, док је заробљени аудиторијум незаинтеросован или заплашен и од њега нема користи“, закључио је професор Милић.

Др Борислав Миљановић, директор групације „Represent System” говорио је о значају и важности нових дигиталних платформи данас. Он наглашава да се промене дешавају веома брзо и да су великих размера по узору на Западни модел комуницирања. „Комуникација је нешто што постоји од почетка света, стара је колико и сами људи. Међутим, уколико желимо да напредујемо, морамо се и ми сами мењати заједно са новим технологијама. Потребно је да креирамо, измеримо и дистрибуирамо садржај који је уједно и занимљив и исплатив за клијента“, објаснио је Миљановић. Такође, он је указао и на то да се појављују нови конкуренти на интернету који мењају свој начин пословања да би се прилагодили новонасталим околностима. „Некада је било испод части платити медије за оглашавање, док је данас скроз другачија ситуација. Медији нама служе за причање приче и ми то радо користимо. Некада смо највише новца трошили на огласе који више немају исту вредност јер су изгубили своју комуникацијску валуту. Будућност је у прављењу нових, занимљивих садржаја који ће бити специјално креирани за одређену публику“ закључио је др Борислав Миљановић.

Предавање на тему ,,Психологија комуникације“ одржао је међународни саветник и лобиста Милош Чирич. Говорио је о томе како различити начини комуникације утичу на људе, и како на најбољи начин примењивати што бољу комуникацију. Према речима Чирича сви се ми родимо са талентима и склоностима које одређују наше способности, али након утицаја школе и родитеља постајемо продукт социјалног бума, и из тог разлога не знамо колико далеко можемо досегнути. Он је додао да се поставља питање колико смо способни да реализујемо своје способности, које особине морамо поседовати поред стручног знања како бисмо реализовали свој циљ. ,,Најважнија је способност самоконтроле, да ли реагујемо одмах и на који начин, тешко је спречити емоције, ако успеш да водиш себе, успећеш и другог. Кључ успеха је у одабиру речи н њиховом правилном коришћењу“, истакао је Чирич.


Related Posts