Вести

Одржана трибина ,,Амерички избори – шанса или претња?“

Трибина на тему ,,Амерички избори – шанса или претња“, на којој су говорили проф. др Предраг Бјелић са Економског факултета Универзитета у Београду, доц. др Стеван Недељковић и доц. др Милан Крстић са Факултета политичких наука Универзитета у Београду и уредник креативне продукције часописа ,,Нова економија“ Димитрије Гашић, одржана је на Факултету политичких наука Универзитета у Београду.

Доцент др Стеван Недељковић осврнуо се на контекст, теме и саму кампању, као и на кандидате избора у Сједињеним Америчким Државама. Он је нагласио да су кандидати у својим кампањама успешно избегавали актуелне ратове и спољнополитичке теме. ,,Када је реч о Камали Херис, она је имала је дванаест недеља за кампању, што није довољно да се изгради комплетан национални профил и промовишу идеје, нарочито уколико су оне другачије од оних из 2020. године, које је изнео Џозеф Бајден. Кампања Доналда Трампа је скоро па савршено таргетирала младе, радничку класу и хиспано популацију које су му донеле победу“, рекао је доцент Недељковић.

О предностима и манама резултата избора по Србију и остатак света, посебно нагласивши Вашингтонски споразум говорио је доцент др Милан Крстић. Он је изјавио да се приликом анализе избора треба осврнути на споразуме потписане у претходном мандату Доналда Трампа. ,,Вашингтонски споразум је настао у једном специфичном контексту који је заправо била његова кампања за изборе 2020. године. Трампов приступ у овогодишњој кампањи је показао предности за Србију у погледу постојања директних контаката са људима из његове администрације“, саопштио је доцент Крстић.

Професор др Предраг Бјелић подсетио је на бројне кризе које су се догађале кроз историју, а посебно на економску кризу 2009. године. Он је указао на учесталост рађања криза у Америци од којих се остатак света теже опорављао, док је она то чинила прва. ,,Од 2009. године Америка и Европа су више страдале од кризе него неке земље у развоју, посебно Кина. Многи технолошки гиганти су дошли под капу Кине што је значајно допринело јачању њене привреде“, закључио је професор Бјелић.

Уредник креативне продукције часописа ,,Нова економија“ Димитрије Гашић истакао је значај и велику улогу друштвених мрежа у изборним кампањама. Он је додао да је маркетинг у овим изборима имао велики утицај, ако не и пресудан. ,,Друштвене мреже не трпе понављање садржаја који је за друге медије, а демократе су то овог пута масовно радиле. Друштвене мреже воле потенцијално виралне видее, што је Трамп искористио и тако привукао младе гласаче“, разјаснио је Гашић.

Модераторка трибине била је студенткиња Дуња Милановић из студентске организације Демократска организација студената Факултета политичких наука – ДЕМОС.

Трибину је организовала студентска организација Демократска организација студената Факултета политичких наука – ДЕМОС.

 

Related Posts