
Завршен семинар ,,PR Days 2025: Испред времена”
Прво предавање другог дана семинара на тему „Фестивал изнутра: срце, хаос, интуција“ одржала је Head of Digital Marketing & Booking Assistant Адријана Цорељ из фестивала Lovefest.
Адријана Цорељ је указала на изазове са којима се можемо суочити при организацији једног великог догађаја. Она је предочила како изгледа организација иза кулиса и како тече креативни ток промоције самог фестивала. „На папиру то изгледа као организација догађаја, али у ствари то је један живи систем који дише, и који је састављен од међусобног поверења и љубави према ономе што радимо. Срце у називу предавања значи да нам је стало и до детаља, али и једнима до других“, објаснила је Цорељ. Она је учесницима семинара указала да је у организацији фестивала изузетно важна добра комуникација и тимски рад. Адријана Цорељ закључила је да је најбитније пратити интуицију приликом доношења одлука, јер се многе одлуке морају доносити у кратком временском року и без довољно информација.
,,Имамо све осим времена” била је тема другог предавања на којем су говорили Гордан Турковић и Петар Танта из агенције СТА комуникације из Загреба.
Извршни директор CTA комуникације Гордан Турковић говорио је о историјату њихове агенција, представљајући моменте које су њих пробиле у свет маркетинга и њихов приступ креирању садржаја. Турковић је упознао учеснике семинара са интегрисаном комуникацијом, истичући значај доследног премошења поруке купцу, од доброг маркетинга и честог рекламирања, до брендинга и односа према публици. Он је истакао неопходност стављања неочекиваних ствари на неочекивана места, рачунајући на фактор изненађења публике. Гордан Турковић је предочио значај органског ПР-а који је заснован на искреним причама и аутентичном односу са јавношћу и тиме дугорочно гради поверење публике више од било које плаћене поруке.
Директор агенције СТА комуникације Петар Танта осврнуо се на своје искуство у корпорацији, карактеришући сналажљивост као једну од најбитнијих способности коју људи у овом пољу бизниса могу имати. Танта је оценио одлуку размишљања ван оквира као једну од најбитнијих одлука у маркетингу. Он је нагласио потребу прилагођавања савременим трендовима, попут начина на који инфлуенсери комуницирају с публиком, креирања наслова који моментално привлаче пажњу и развијања кампања које делују органски, конкретно и директно. За крај, Петар Танта истакао је важност веровања у себе и свој тим, у исправност сопствених одлука, као и храбрости да се искорачи из зоне комфора.
На последњем панелу на тему ,,Ланчана реакција” говорили су проф. др Милош Бешић са Факултета политичких наука Универзитета у Београду, виши научни сарадник на Институту за филозофију и друштвену теорију Дејан Бурсаћ и Слободан Георгиев, директор вести телевизије Нова С.
Проф. др Милош Бешић указао је на значај варијабли које утичу на политичко одлучивање. Он се осврнуо на тренутну ситуацију у земљи и издвојио појам антилидерства као највећу снагу студентских протеста. ,,Моћ владајућих структура произилази из конструкта веровања да су непобедиве, што додатно демотивише гласаче да учествују на изборима. Проблем опозиције је што функционише као приватно предузеће и нема унутрашњу демократију”, рекао је проф. др Бешић.
Дејан Бурсаћ истакао је колико су предстојећи локални избори у Косјерићу и Зајечару заправо важни за политичку ситуацију у нашој земљи. Он је рекао да опозиционе партије у нашем друштву изгледају више као удружења грађана него као организоване политичке стурктуре. ,,Опозиција се налази у минском пољу, јер је под пресијом власти, али и својих грешака. Локални избори показаће где се налази владајућа коалиција и колико далеко њихова пропаганда може да иде”, појаснио је Бурсаћ.
Слободан Георгиев сматра да су студенти направили обрт у класичној door to door кампањи, јер активни учесник у њој јесте народ. Он је рекао да увек треба имати аутентичну идеју која би заживела у сваком месту у земљи. ,,Владајућа странка преузима принципе студената и експлоатише их. Време је да се наплати резултат блокада и да се изађе на изборе зато што су неки грешили када нису излазили”, нагласио је Георгиев.
Модератор панела био је главни и одговорник уредник недељника ,,Време”, Филип Шварм.
Семинар је трајао од 8. до 9. маја 2025. године и окупио преко 130 учесница и учесника.
Организатор семинара ПР дани био је ПР тим Факултета политичких наука Универзитета у Београду.
Овогодишње ПР дане подржала је платформа Здраво двадесете, основана под покровитељством компаније Галеника.
Пријатељи семинара биле су компаније Lyocake, Dimmidisi, Имлек, Домаће кифлице, CakeMake, Mon Mignon, винарија Јовић, Јелички дукат, Контраст издаваштво, туристичка агенција Puzzle Group, Недељник, Lovefest, Фабрика фотографа, Музеј чоколаде и салон Relex&Revive.