
Одржан други дан јубиларног семинара ПР дани 2018 ,,ПРепознај ПРомене”
На Факултету политичких наука одржан је други дан семинара ПР дани 2018 „ПРепознај ПРомене “, у организацији ПР Тима и Факултета политичких наука. Овај дан je почео предавањем маркетинг менаџера компаније Нектар Стевана Стојаковића и Марка Марјановића и Николе Паруна из маркетиншке агенције „Ovation BBDO“ који су говорили о кампањи за Нектар под слоганом „Није свеједно какаве изборе правите“.
Маркетинг менаџер компаније Нектар Стеван Стојаковић је истакао важност стварања стратегије у маркетингу, посебно таргетирање циљне групе на основу које се бира приступ потрошачима. „Важно је да тон комуникације буде храбар, снажан, самоуверен а истовремено опуштен и забаван, како би се наша идеја пренела на купце“, појаснио је Стојаковић. Марко Марјановић из маркетиншке агенције „Ovation BBDO“ је објаснио креативни процес стварања кампање, али и њихову идеју о томе да је прави тренутак да компанија са дугом традицијом има свог кандидата. „Грађани Србије праве мале или велике животне изборе свакога дана и ми смо хтели да их подсетимо на то и да им поручимо да Није свеједно какве изборе праве“, употпунио је Марјановић. Никола Парун из маркетиншке агенције „Ovation BBDO“ је испричао са каквим изазовима се агенција суочавала током формирања и након пласирања рекламе у јавност и кроз шта је све замисао прошла пре реализације. „Не дешава се често да клијент пристане на дуготрајну кампању током које смо непрестано у контакту са њим јер су нам руке „увек на волану“ па мора да знамо како да превазиђемо кризне моменте и одреагујемо у свакој ситуацији“, закључио је Парун.
Друго предавање на тему „како (не) комуницирати у кризи“ одржао је комуникацијски саветник пр агенције „Манјгура“ Гордан Турковић. Он је говорио о кризном комуницирању и нагласио да су за сваку комуникацију у кризи кључна прва два сата, односно евентуално један дан. Према речима Гордана Турковића, у том кратком периоду важно је већ имати организован кризни тим, проценити све сценарије и припремити се за најлошији. „У кризи се прибојавамо негативне перцепције јавности, непроверених информација, погрешних одлука. Лоши комуникатори такође стварају додатне проблеме јер излазе у јавност без консултација и тиме се из једне кризе створи још пет. У таквим ситуацијама важно је не скривати се од медија и пренети брзо и ефикасно поруку која је истинита и промишљена“, закључио је Гордан Турковић.
Предавање на тему „Комуникација, репутација, интеракција“ одржао је директор агенције „MITA group“ Ејуб Кучук. Он је истакао да је у комуникацијама битно остварити праксу са правим узорима. „Морамо постати довољно стручни како не би могли да нас игноришу у ономе чиме се бавимо“, нагласио је Кучук. Он је објаснио да се репутација гради квалитетним причама, које да бисмо писали, морамо адекватно да анализирамо и да посматрамо ситуације којима смо окружени. „Репутација се гради годинама а њено трајање је само показатељ да сте успешни у ономе што радите“, закључио је Кучук.