
Завршен семинар ,,PR Days 2024: Покрени причу“
Прво предавање другог дана семинара на тему „Адвертајзинг са додатном вредношћу“ одржали су Account Director Никола Драгић и Senior Copywriter Вања Бахиљ из адвертајзинг агенције Ovation BBDO.
Head of PR and Digital Media агенције Ovation BBDO Никола Парун исказао је велико задовољство што као бивши студент Факултета политичких наука Универзитета у Београду данас има прилику да буде део овог семинара. Он је представио говорнике и учеснике семинара упознао са темом о којој ће бити речи.
Account Director Никола Драгић описао је адвертајзинг агенције као тимове људи који за собом имају велике резултате на пољу креативности и способности да створе оригиналне и иновативне идеје, што их чини неопходним за успешно пословање компанија. Он је навео да су кључни елементи пројекта: циљана публика, начин комуникације бренда, кључне поруке, канали комуникације, буџет и рокови. „Кампања са додатном вредношћу представља све оно што компанија препозна као тему од јавног значаја. Важно је напоменути да то нису кампање комерцијалног карактера, већ за циљ имају подизање свести широких маса“, предочио је Драгић.
Senior Copywriter Вања Бахиљ је кроз практичне примере упознала учеснике семинара са тим шта заправо представљају кампање са додатном вредношћу. Она је додала да је неопходно да брендови чврсто верују у оно за шта се боре и да речи морају бити праћене делима како би се остварио позитиван ефекат на друштво „Тешко је освестити људима емпатију на темама које им се чине далеким. Зато је јако важно прићи из угла који дочарава да нам је нека тема много ближа срцу него што ми то сами и мислимо“, поентирала је Вања Бахиљ.
,,Кампање које се памте” била је тема другог предавања на којем су говорили Петар Танта и Гордан Турковић из агенције CTA комуникације из Загреба.
Директор агенције CTA комуникације Петар Танта навео је да је пројекат ,,Златна врпца” подигао је свест о потреби боље превенције и квалитетнијег лечења деце на онкологији, путем маратона од Сплита до Тивта. Он је објаснио да је за овакве акције најбитнија припрема комуницирања, као и њено константо одвијање без обзира у ком се месту налазите. ,,Када радите кампање, морате поставити јасне циљеве, опште и специфичне и морате знати тачно шта желите постићи кампањом. Емоцијa је кључна за комуницирање како би преношење поруке било успешно и обухватило све генерације, a емоције има свугде где погледате”, изјавио је Танта.
Извршни директор CTA комуникације Гордан Турковић говорио је о кампањи ,,Немар је прва искра” која је указала на одговорност друштва према шумама и о пожарима које у преко 90% узрокује човек. Он је истакао значај покривености кампање и на друштвеним мрежама, у медијима, као и на прометним улицама. „За добру кампању је потребна детаљна анализа свих доступних података и њихово коришћење како би се идеја развила. Вештине и знања које поседујете треба да искористите како бисте помогли другима и свом друштву константан напредак“, поентирао је Турковић.
На последњем панелу на тему ,,Ко и како “заводи” бираче у региону” говорили су доц. др Никола Јовић са Факултета политичких наука и експерт за политички маркетинг Александар Белевски из Северне Македоније.
Доц. др Никола Јовић рекао је да је циљ политичке кампање управљање перцепцијом, али и да су за успешну кампању значајна прецизна истраживања. Он је нагласио да је важно разумети и поруке конкуренције. ,,Прво треба да се ради базно истраживање, да бисте сазнали ко су људи којима се свиђате и који проблеми их муче. Потом се ради дубље истраживање кроз фокус групе, да би се формирала стратегија”, подвукао је доц. др Јовић. Он је предочио да ће, ако се зна која је циљна група странке, бити лакше послати им поруке које желе да чују. Доц. др Јовић додао је да је велики проблем што подаци из истраживања, политичке странке често не знају да операционализују.
Експерт за политички маркетинг Александар Белевски рекао је да квалитет сарадње зависи од тога каква је странка, какве су јој амбиције и величина. Он је нагласио да је за успех најважнији добар тим, који треба да чине професионалци. ,,Поверење са политичким актерима гради се кроз успех који се постиже. Важно је да консултант зна све ствари о вама, како би знао како да реагује”, рекао је Белевски. Он је подвукао да су друштвене мреже унеле велике промене у кампање и да се поруке шаљу на основу алгоритма корисника. Белевски је напоменуо значај новца у кампањи и да треба добро проценити где новац треба уложити у току кампање.
Семинар је трајао од 16. до 17. маја 2024. године и окупио преко 100 учесница и учесника.
Организатор семинара ПР дани био је ПР тим Факултета политичких наука Универзитета у Београду.
Овогодишње ПР дан подржао је Факултет политичких наука Универзитета у Београду. Пријатељи семинара били су компанија Књаз Милош, InstaGrand, Бамби, Friends&Plants, Домаће кифлице, Fun&Fit Company, Rapsody travel, Mon mignon, Wolt, Вулкан издаваштво, Недељник, Политикин забавник, Музеј илузија, BrainzTV, позориште Театар на брду и Selfie museum.