Вести

,

Улога образовања у редефинисању новинарске професије

Децембарски комуниколошки колоквијум, сусрет студенткиња и студената докторских студија Културе и медија, бавио се питањем на који начин образовни програми намењени будућим новинарима одговарају на изазове са којима се среће новинарска професија. Студенти свих година докторских студија и наставници новинарско-комуниколошког смера су као полазну тачку за разговор искористили резултате истраживања Новинарске улоге, вредности и квалификације у XXI веку које је спровела Европска асоцијација за образовање новинара – EJTA.

Професорка др Сњежана Миливојевић представила је главне налазе истраживања у коме је учествовало 1010 наставника из 28 земаља, међу којима су и предавачи са Факултета политичких наука. Велико међународно истраживање је у свом фокусу имало ставове едукатора и њихову перцепцију будућности професионалног новинарства, као и вредности на којима би требало да почива.

Ученицима комуникацијског колоквијума је пажњу привукао део истраживања који се односи на новинарску културу и на улоге новинара у друштву. Разговором су обухваћени бројни апекти од нормативних постулата до организационих аспеката по којима функционишу савремени медији, као и питања специфичности региона и медијског система у Србији. Са овим темама се стално преплитало разматрање улоге едукатора и институција које се баве образовањем новинара у измењеним околностима у којима је мас-медијски модел замењен мрежним моделом комуницирања који почива на другачијој култури и захтева нове компетенције.

Исцрпан истраживачки извештај који је послужио као повод за окупљање и разговор доступан је на линку https://bit.ly/2SaHDez .

Related Posts