Вести

Свечано отворен семинар „ПР дани 2023: Изван оквира“

Традиционални, дванаести по реду семинар ПР дани, ове године на тему „Изван оквира“, свечано је отворен на Факултету политичких наука Универзитета у Београду. Отварање су својим присуством уприличили декан Факултета политичких наука проф. др Драган Р. Симић, представник пријатеља семинара, стручњак за комуникације г. Ведран Иванковић и координаторка за односе са јавношћу ФПН-а Дијана Јустић.

У име ПР тима Факултета политичких наука, присутнима је добродошлицу пожелела координаторка односа са јавношћу ФПН-а, Дијана Јустић. Она је истакла да је задатак ПР дана да, и након трогодишње паузе због пандемије вируса корона, сачувају добар глас и квалитет, али и да буду препознатљиви као семинар који нас учи на један оригиналан и забаван начин. ,,О важности и квалитету ПР дана говоре и подаци да је за четрнаест година, од када се организује семинар, гостовало преко 150 најбољих новинара, ПР и маркетиншких стручњака из земље и региона, а да је поверење семинару пружило преко хиљаду и по учесница и учесника. Студенти Факултета политичких наука имају срећу да им ова институција, поред сјајног формалног образовања, нуди слободу и ресурсе да своје идеје спроведу у дело и покажу квалитет и иновативност”, нагласила је Дијана Јустић.

Декан Факултета политичких наука проф. др Драган Р. Симић говорио је о темама које ће обрађивати панелисти на семинару, нагласивши њихов иновативан и савремен карактер. Он се осврнуо на историјат ПР тима Факултета политичких наука, и навео неколико примера у којима је овај тим имао значајну улогу. „Овогодишњи семинар „Изван оквира“ је дванаести по реду, дакле толико пута су се на нашем факултету разменила искуства у области маркетинга и односа с јавношћу. ПР тим и Факултет имају ту част да сваки пут угосте неке од најутицајнијих личности у овим областима, од којих студенти са разних факултета могу штошта научити“, саопштио је проф. др Драган Р. Симић.

Студију случаја на тему „Причање прича и дигитална трансформација“ одржао је стручњак за комуникације г. Ведран Иванковић, у име пријатења семинара. Ведран Иванковић навео је неколико примера ефектних storytelling-a, како на страном тако и на домаћем тржишту. Он је пружио увид у то како је радити на позицијама на којима је причање прича кључан део. „Човек је једина врста на планети која прича приче, ми покушавамо да повежемо наш говор са емоцијама. Причање прича јесте изузетно битан моменат, а дигитална трансформација је нешто што треба искористи не као наратив, већ као алат за постизање циљева“, издвојио је Ведран Иванковић.

Прво предавање на тему „Како до успешне каријере из угла ПР-а“ одржале су главна и одговорна уредница магазина ELLE Теодора Богдановић и стратегијска менаџерка у комуникацијама Теодора Миљковић.

Теодора Богдановић осврнула се на свој каријерни пут и кључне моменте њеног пословног усавршавања. Она је указала на важност лидерске позиције која представља главну улогу у изградњи тимског духа и добре комуникације у оквиру радног колектива. „Уредник представља свој бренд и носи највећи део одговорности, како према публици, клијентима и запосленима, тако и према себи. Јако је важно да упоредо са послом радите нешто по чему ће вас публика препознати“, објаснила је главна и одговорна уредница магазина ELLE.

Теодора Миљковић објаснила је да је њена главна стратегија у каријери динамичан ритам промене позиција у ПР свету. Она је истакла да јој је највећа мотивација за успешан рад када своје комуникацијске вештине употребљава за добробит људи. „Важно је да дефинишемо шта заправо значи успешна каријера, а за мене је то свакако свестраност. То се остварује када изађете изван устаљених оквира, праћењем актуелних дешавања, уз креативно писање и ширење контаката“, сматра стратегијска менаџерка у комуникацијама Миљковић.

,,Комуникацијом до ,,немогућих” циљева” била је тема другог предавања које је одржао извршни директор и сувласник у агенцији ,,CTA komunikacije” из Загреба, Гордан Турковић. Он се осврнуо на рад своје агенције, а као једну од најзначајних кампања навео кампању  ,,Нешто збиља важно’’. ,,Интегриране кампање су посебне зато што спајају односе с јавношћу и маркетинг у једно, а теме које се обрађују треба да буду интересантне, актуелне и допадљиве медијима. Кампања #Нештозбиљаважно је била хуманитарног карактера и служи за  пример како добар ПР, уз добру вољу, може направити велике и позитивне измене у систему’’, објаснио је господин Турковић. Он је указао на значај и утицај друштвених мрежа због којих је ова кампања у кратком временском периоду постала вирална. Према његовим речима, путем кампање на друштвеним мрежама, остварили су видљивост и у медијима, чиме су успели да реше првобитни проблем заједнице поводом којег је и осмишљена кампања. ,,Ова кампања је пример како немогуће ипак може постати могуће, јер од самог почетка није било никаквог уложеног буџета, али ни наде да ће кампања бити успешна. Најбитнији алат за добру кампању и позитиван исход јесте стратегија, али и јасноћа и концизност у поруци, јер ако неко из једне реченице схвати вашу поруку, ви сте од почетка на добитку’’, закључио је Гордан Турковић.

На трећем предавању о теми „Режирање успеха: маркетиншке стратегије у промоцији филма“ говориле су извршна директорка агенције Two Rivers/Adrenalin Марија Вићић и извршна креативна директорка агенције McCann Јана Савић Растовац.

Марија Вићић појаснила је процес настанка филмова и серија, који је често мукотрпан и вишегодишњи, где је као кључни задатак њихових промоција истакла питање – како идеју повезати са публиком? Она је као неке од средстава промоције навела слогане, логотипе, плакате, визуале, али и трејлере, који су, према њеним речима, уметност сами по себи. „Кампања се прави за две циљне групе: једну представља публика, а другу потенцијални партнери, и то бизнисмени и продуценти. Бавимо се интернационалном продајом да би што шира публика видела наш производ, организујемо светске премијере да би исти продали на страна тржишта, али и националне премијере за наше гледаоце“, предочила је госпођа Вићић.

Јана Савић Растовац објаснила је улогу коју маркетиншке агенције имају у промоцији и изради кампања домаћих и страних брендова, невладиних организација, али и филмова и серија. Она је истакла да су маркетиншке агнеције сјајна места за едукацију, раст и развој младих заинтересованих за послове у овој сфери. „Свако од вас вероватно има представу колико је маркетинг важан задатак. Брендови се формирају кроз дијалог и комуницирање, где се комуникацијом сматра свака размена информација и креирање кампање које утичу на реакцију публике“, оценила је госпођа Савић Растовац.

Последње предавање првог дана семинара на тему „Лет у непознато – креирање и популаризација нових медија“, одржао је аутор подкаста „Агеласт“ Галеб Никачевић Хаши-Јаре. Никачевић се осврнуо на историју медија и иновације у њима, због којих су они постали оно што јесу данас. Он је указао на аналитику као релативно нову алатку и суштинску улогу коју она игра у креирању уредничке функције. „Када људска пажња може бити заокупљена садржајем који нема праву вредност, почиње трка за њом. Рађа се потреба за неким ко ће нам уређивати садржај, јер ми губимо време гледајући онај који нема никакву вредност, али нам га алгоритам препоручује “, закључио је Галеб Никачевић Хаши-Јаре.

Овогодишњи пријатељ семинара је Addiko банка, а подршку је пружио и Факултет политичких наука Универзитета у Београду.

Спонзори првог дана семинара били су компанија Књаз Милош, Инста Гранд, Домаће кифлице, Friends and Plants, PepsiCo, Mon mignon, Rapsody travel, Elle, Политикин забавник, Selfie музеј и Југословенско драмско позориште.

Организатор семинара ПР дани је ПР тим Факултета политичких наука Универзитета у Београду.

   

Related Posts