Вести

,

Одржана радионица ,,Јачање медијско-информацијске писмености наставника са фокусом на превазилажење говора мржње“

Пројектни тим Факултета политичких наука, који предводи доц. др Ана Милојевић, реализовао је стручни скуп на тему ,,Јачање медијско-информацијске писмености наставника са фокусом на превазилажење говора мржње“ на Филозофском факултету Универзитета у Нишу. Стручно усавршавање намењено наставницима и библиотекарима основних и средњих школа део је Регионалне иницијативе Уједињених нација „Млади за инклузију, једнакост и поверење“[1]

Циљ стручног усавршавања је оснаживање наставника за препознавање и разумевање различитих облика говорa мржње на основу анализе примера из праксе са фокусом на дигиталне медије. Наставно особље имало је прилику да се упозна са новим перспективама за јачање толеранције, поштовања и разумевања младих кроз формално образовање уз практичне смернице за креирање аудио-визуелних наставних материјала.

Лејла Хреља, регионална пројектна координаторка UNESCO поздравила је учеснике скупа и указала на значај изградње мира и толеранције на Западном Балкану кроз процес формалног образовања. Хреља је подсетила окупљене на значај повезивања образовних институција на различитим нивоима и размене искустава, како бисмо заједно оснажили младе за превазилажење говора мржње, коме су свакодневно изложени.

У нове педагошке приступе и могућности које формално образовање пружа за јачање социјалних и емотивних капацитета учесника упутила је доценткиња Ламија Силајџић са Факултета политичких наука Универзитета у Сарајеву.  Ову покренуту тему надградила је руководитељка пројекта, доценткиња Ана Милојевић са Факултета политичких наука Универзитета у Београду усмеравајући пажњу на облике говора мржње са којима се суочавају млади и осетљиве друштвене групе, како на личном нивоу, као појединци тако и као група. Кроз актуелне примере у медијима и на друштвеним мрежама, Милојевић је упутила наставнике на критичне тачке у којима чак и добронамерна критика може ескалирати у говор мржње.

Предавачи са Филозофског факултета Универзитета у Нишу, доценткиња Марта Митровић и доцент Невен Обрадовић кроз теоријски аспект и практичне примере пружили су увиде у ситуације које на друштвеним мрежама и спортским теренима прете да се развију у говор мржње. Указујући на значај јачања медијске и информацијске писмености, они су приказали актуелне и историјски значајне примере који су распиривали говор мржње и дали јасне упуте наставницима како да ученицима приближе ову тему.

МА Александра Угринић и МА Кристина Милић наставницима су представиле могућности подкаста и друштвених мрежа у сврху изградње конструктивних наратива и већег ангажовања младих кроз међусобни дијалог у дигиталном окружењу.

[1] Регионална иницијатива Уједињених нација „Млади за инклузију, једнакост и поверење“ оснажује младе људе да се укључе у конструктивне наративе, ојачају интеркултурални дијалог, инклузију, родну равноправност и створе међусобно разумевање и поверење на Западном Балкану. Двогодишња иницијатива има за циљ јачање улоге младих у промовисању већег разумевања и поштовања различитости у региону. Имплементацију „Млади за инклузију, једнакост и поверење“ води UNDP Србија у сарадњи са UNESCO и Факултетом политичких наука Универзитета у Београду, уз финансијску подршку Фонда за изградњу мира УН.

Related Posts